logo

Witaminy w codziennej diecie - co powinniśmy spożywać, aby wzmocnić organizm?


Wzmacnianie organizmu za pomocą suplementacji

Nie od dziś wiadomo, że witaminy spełniają bardzo ważną rolę w codziennej diecie. Każdy z nas potrzebuje ich regularnego przyjmowania, żeby organizm funkcjonował prawidłowo. Najczęściej wszystkie tego typu składniki odżywcze powinny być przyjmowane w codziennej diecie. Zdarza się jednak tak, że z powodu złych nawyków żywieniowych lub spożywania zbyt dużej ilości jedzenia przetworzonego nie dostarczamy organizmowi potrzebnych minerałów i witamin.

Niedobór tego rodzaju składników może prowadzić do problemów zdrowotnych, a nawet do poważnych chorób. Obecnie, jeśli przy pomocy codziennej diety nie jesteś w stanie dostarczyć odpowiedniej dawki witamin, to rozwiązaniem może być suplementacja.

Zadaniem suplementów diety jest bowiem wzmacnianie organizmu, poprzez dostarczanie mu brakujących składników odżywczych. Wielu lekarzy zaleca, żeby tego rodzaju preparaty stosować profilaktycznie, dzięki czemu trudniej doprowadzić do niedoboru witamin oraz skutkującym tym osłabieniem organizmu.

Jakie suplementy diety warto przyjmować na co dzień?

Przyjmowanie ok. 100 witamin i minerałów dziennie, w odpowiednio zbilansowanych dawkach, zapewnia prawidłowe dbanie o swój organizm. Samodzielnie trudno jest to rozsądnie dopasować, więc warto zdecydować się na suplementację, ponieważ odpowiednie dawkowanie znacznie wzmacnia organizm.

Do składników, które są niezbędne w naszym organizmie, zalicza się między innymi witaminę C. Zawarta jest głównie w warzywach i owocach, ale może być również przyjmowana w postaci kapsułek. Jest to bardzo silny antyutleniacz, który wzmacnia odporność. Równie ważna jest witamina E, mająca duży wpływ na naczynia krwionośne oraz funkcjonowanie narządów rozrodczych.

W suplementacji warto również pamiętać o witaminie B1, która pozytywnie oddziałuje na układ nerwowy oraz witaminie A, dobrze wpływającej na wzrok.

Bardzo istotna dla organizmu jest witamina B12, która pomaga w prawidłowej produkcji czerwonych krwinek , wpływa również na prawidłowy metabolizm homocysteiny. Z kolei bardzo popularna witamina K (K2 MK-7) odpowiedzialna jest za wspomaganie utrzymania zdrowych kości.

Ważna jest również suplementacja witaminą D3. Wytwarzana jest ona bowiem w skórze pod wpływem promieni słonecznych (UV) w okresie od kwietnia do września, w słoneczne dni między godziną 10:00-15:00. Dlatego suplementację witaminą D3 należy rozważyć szczególnie w miesiącach jesienno-zimowych, ale również wiosenno-letnich dla osób, które ze względu na tryb pracy czy życia nie mają możliwości przebywania na słońcu.

Te wszystkie witaminy zawarte są w produktach spożywczych, warzywach oraz owocach. Jednak warto przyjmować ich dodatkową porcję w postaci suplementów diety. W ten sposób będziesz miał pewność, że właściwie dbasz o swoje zdrowie każdego dnia.