logo

Kiedy warto stosować suplementy diety?


Są sytuacje, w których nasza codzienna dieta nie dostarcza organizmowi pożądanej ilości wartościowych składników. Dietetycy i eksperci żywienia już dawno zaobserwowali na przykład, że bardzo łatwo wprowadzamy do naszego jadłospisu duże ilości tłuszczów, w tym również tych, które niekoniecznie korzystnie wpływają na ciało człowieka, a równocześnie mamy tendencję, by spożywać zbyt mało witamin, minerałów czy roślinnych substancji, mających pozytywny wpływ na zdrowie. Istnieje jednak sposób, aby to zmienić. Chodzi o suplementy diety.

Jak zadbać o zdrową dietę?

W jaki sposób stwierdzić, czy spożywamy zbyt mało wartościowych składników? Czy takie niedobory są zawsze odczuwalne od razu? Niestety nie i czasami nawet podstawowe badania medyczne, takie jak morfologia, nie są w stanie wykazać, że jakiegoś składnika w naszej diecie jest za mało. Coraz więcej osób spożywa duże ilości produktów przetworzonych, które również nie są zaliczane do zdrowych – zazwyczaj sprzyjają tyciu, cukrzycy oraz chorobom układu krążenia i układu sercowo-naczyniowego.

Tym, co powinni sobie wziąć do serca wszyscy konsumenci, jest profilaktyka, bo przecież zapobieganie jakimkolwiek problemom jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż walka z nimi. Oferowane w sprzedaży najwyższej jakości suplementy doskonale wpływają na organizm, ponieważ opierają się w stu procentach na składnikach ze sprawdzonych źródeł. Roślinne preparaty zawierają naturalne witaminy, związki mineralne czy enzymy, które, uwalniane do organizmu, poprawiają naszą kondycję i samopoczucie.

Kluczem do skutecznej suplementacji nie jest korzystanie z wyrobów tego lub innego producenta, ale to, aby suplementy zawierały cenny koktajl wartościowych substancji. Przykłady z rodzimego rynku można mnożyć. Rosnącym uznaniem cieszy się np. preparat składający się z tylko jednego surowca – zmielonych pędów młodego zielonego jęczmienia. Jest doskonałym dodatkiem koktajli. Można go też przyjmować razem z sokiem czy musem owocowym, a także z produktami na bazie soi czy ryżu, co jest szczególnie istotne dla osób na diecie wegańskiej.

Jak więc brzmi konkretna odpowiedź na pytanie, jakie postawiliśmy w tytule? Kiedy należy sięgać po suplementy diety? Najlepiej, jeśli będziemy je spożywać cały czas, wplatając je, zgodnie z dawkowaniem, w poszczególne elementy codziennego żywienia. Tym samym zyskujemy pewność, że nasz organizm nigdy nie będzie cierpiał na braki w jakimkolwiek aspekcie. Ma to bezpośrednie przełożenie na kondycję naszego organizmu, a przecież ona powinna być w tym wszystkim najważniejsza.